Nordic walking – sport dla każdego

Nordic walking – sport dla każdego

Nordic walking to wyjątkowa forma aktywności fizycznej ze względu na to, że jest idealnym sportem dla osób starszych i tych, którzy borykają się z problemami zdrowotnymi.

Najogólniej mówiąc, nordic walking to sposób przemieszczania się wraz z kijkami, polegający na naprzemianstronnej pracy ramion. Zalet takiej aktywności jest wiele, ale jako jedne z głównych należy wskazać między innymi: zwiększenie spalania kalorii, poprawę krążenia, niwelowanie nadciśnienia oraz poprawę ruchomości stawów.

Każdy, kto chciałby rozpocząć swoją przygodę z tym sportem, powinien pamiętać o kilku wskazówkach, które są niezbędne w jego opanowaniu i osiągnięciu szybkich postępów w tej dyscyplinie. Najważniejszy jest tutaj dobór odpowiedniego rozmiaru kijków, które mają decydujący wpływ na poprawność wykonywanych ruchów. Należy dostosować długość kijków do swojego wzrostu, co pozwoli na prawidłowe odpychanie się, a to z kolei zapewni skuteczną pracę zaangażowanych mięśni. Drugą ważną kwestią jest wyrobienie w sobie nawyku chodzenia w jak najbardziej naturalny sposób, co oznacza, że noga wchodząca w kontakt z podłożem powinna być przeciwstawną do ręki. Często popełnianym błędem, który może doprowadzić nawet do urazu, jest wbijanie kijków za daleko z przodu lub tyłu. Właściwe miejsce wbijania kijków znajduje się między jedną i drugą stopą – tylko wtedy ruch przynosi pożądany efekt. Ostatnią sprawą, na którą należy zwrócić uwagę jest fakt, że ciągłe trzymanie kijków uniemożliwia wykonanie maksymalnego wymachu ramienia do tyłu, dlatego też należy puszczać je za każdym razem, gdy przechodzą przez linię bioder.

Taki sport nie tylko jest znakomitą terapią przy problemach ze stawami czy kręgosłupem, ale co najważniejsze jego regularne uprawianie zapewnia dobrą formę i zdrowie. Można go uprawiać o każdej porze roku i nie wymaga dużych wydatków.

Martyna Majewicz